pondělí 1. června 2015

Lola a kluk od vedle

Autor: Stephanie Perkins
Originální název: Lola and the Boy Next Door
Ze série: Polibek pro Annu
Díl: druhý
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 328

Oficiální anotace:
Začínající návrhářka Lola Nolanová nevěří na módu… věří v kostýmy. Čím výraznější outfit, čím třpytivější, čím zábavnější, čím divočejší – tím líp. Ale Lola je přes neskutečné modely také hodnou dcerou a kamarádkou s velkými plány do budoucna. Všechno je perfektní (včetně jejího sexy přítele rockera), dokud se do sousedství nevrátí obávaná dvojčata Bellova. Calliope a Cricket. Hlavně Cricket, nadaný vynálezce, který zrovna vystoupil ze stínu slavné sestry. Cricket, který by se moc rád vrátil do Lolina života. Lola teď dumá, jak se poprat s city ke klukovi od vedle… a vypadá to na dlouho!


První knihou, kterou jsem od Stephanie četla, byl Polibek pro Annu (tuto knihu považuji mimochodem za jednu z nejlepších knih, které jsem kdy četla). Proto je pochopitelné, že jsem sáhla i po další knize této autorky. Už od Vánoc jsem ji měla doma, ale k přečtení jsem se dostala až teď a abych byla upřímná, z příběhu mám trochu rozpolcené pocity.

Lola žije se svými rodiči v předměstí v San Franciscu, ale její rodina není úplně typická – má dva táty, kteří se o ní starají už od narození. A protože v Lole vidí pořád tu malou holčičku, je přirozené, že se o ni bojí a nikoho nepřekvapí, že se jim nelíbí Lolin starší přítel. Max totiž není ten druh partnera, kterého by si pro svou dceru rodiče představovali – má tetování, není moc slušný, kouří a díky rockové kapele, v níž zpívá, se kolem něj točí spousta holek. Ale ani oni Lole nemůžou zakázat, aby se s ním stýkala, protože ho upřímně miluje. Zlom nastane, když se do sousedního domu vrátí rodina Bellových, se kterými se Lola dlouhou dobu kamarádila, ale nedopadlo to mezi nimi úplně nejlépe, hlavně tedy s Cricketem, který Lole ublížil, ale teď to vypadá, že by byl rád, kdyby se zase mohli spolu stýkat.

Nejvíce asi každého čtenáře okouzlí hlavní hrdinka Lola. Ta se rozhodně nebojí projevit svůj názor a vkus. Líbilo se mi, jak se autorka nebála hrát s jejím zevnějškem, i když, abych řekla pravdu, tak mi někdy dělalo problém si všechno představit a dokonce nemám ani jasnou představu o tom, jak Lola doopravdy vypadá, pod tím vším bláznivým oblečením a parukami. Ale jinak mi byla sympatická, a i když se občas chovala jako rozmazlené děcko, tak se jí rozhodně nedivím a asi bych se zachovala stejně, protože její ochranitelští rodiče vytáčeli i mě. Opravdu jsem pro ně hledala pochopení, ale nenašla jsem ho. Chápu, že se o Lolu báli, ale jsou věci, na které si musí každá holka přijít sama…

Ještě, než jsem začala knihu číst, jsem si slíbila, že jí nebudu srovnávat s autorčinou první knihou, bohužel jsem se tomu neubránila. Hlavně kvůli Cricketovi, toho jsem stále srovnávala s Étiennem, ten si mě získal od prvního setkání s Annou. Ale Cricket? Já nevím, nějak mi nesedl, byl to samozřejmě hodný kluk a tak, ale přišel mi taky jako trouba a prostě neměl to kouzlo jako Étienne a neudělal na mě hlubší dojem. Ale to je jen můj názor, věřím, že jinou čtenářku okouzlí. I co se týče knižních hrdinů, má každá z nás jiný vkus, stejně jako tomu je v reálném životě.

Za co musím autorku jednoznačně pochválit je to, že jsme se opět mohli setkat s Annou a Étiennem. Za to jsem byla opravdu ráda a klidně by mohli dostat více prostoru, ale chápu, že byli pouhými vedlejšími postavami. A také se mi líbilo to, co mezi sebou měli Lola a Cricket. Nevím, jestli to budu umět vysvětlit, ale mezi nimi nešlo o fyzickou lásku, ale měli mezi sebou duševní spojení, strašně moc si rozuměli a celkově se mi jejich vztah líbil. To se autorce opravdu povedlo, protože ve většině příběhů si hned postavy padnou kolem krku a v mnoha případech skončí dokonce rovnou v ložnici.

Ale jak jsem psala na začátku, tak mám z knihy zvláštní dojem. Není to tak, že by se mi kniha nelíbila nebo něco. Autorka píše skvěle, příběh byl čtivý (i když zápletka byla jednodušší a objevuje se v každém druhém příběhu), hlavní hrdinka sympatická. Ale rozhodně nepředčila má očekávání a je to hlavně tím, že Polibek pro Annu byl dech beroucí a zamilovala jsem se do něj a tak trochu jsem to samé čekala i od této knihy. Ale každopádně knihu všem doporučuji, stojí rozhodně za to! A pokud máte možnost přečíst si nejprve Lolu, tak to udělejte a pak se vrhněte na Polibek pro Annu.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)